Nischbanken Marginalen Bank lanserade nyligen betalkortet ”I´m yours”, som är tillverkat i fullt återvinningsbar majsstärkelse. Kortet står också ut på marknaden genom den nytänkande och kaxiga designen. Marginalens Banks innovationschef Emma Glennow berättar om I´m yours.

Marginalen Bank har just lanserat betalkortet I´m yours. Hur fick ni idén till kortet?

”Idéen kommer från Marginalen Banks innovationsavdelning där utgångspunkten har varit att skapa ett enkelt och uttrycksfullt kort med en riktigt bra känsla. Vi vill bidra till att skapa en enklare vardag men vi vill också skapa en roligare vardag. Vi vet ju att det ofta är de små påminnelserna som gör den stora skillnaden och där vill vi påminna våra användare om att de är fantastiska!”, säger Emma Glennow.

Hur har lanseringen gått?

”Lanseringen har verkligen gått över förväntan! Vi har fått så härliga kommentarer som de små detaljerna på kortet, många som har skickat bilder på sina kort och även kommentarer om riktigt bra feeling för kortet och varumärket. Vi sågs även runt om i Stockholm med posters och många har även tagit del av våra I´m Yours giveaways i form av tuggummin, kondomer, tatueringar och handsprit. Tatueringen kan du till exempel dela i två och ge andra halvan till någon och säga ”I´m yours”. Många har även ringt numret till Kim på vår poster.”

Behöver svenskarna verkligen ytterligare ett betalkort?

ANNONS
ANNONS

”Kortet är en upplevelse och vi bryr oss om att våra användare tar hand om sig själva och sina nära och kära. I tider som dessa så betyder det att kanske kunna berätta för någon annan att ”I´m yours”. Ett kostnadsfritt kort med tilhörande bankkonto och insättningsgaranti som du även kan koppla swish till, få in lönen på och ha e-fakturor till. Alternativen för något liknande är få!”

Vilka tror du kommer att tilltalas av kortet?

”Vem vill inte ha en enklare och roligare vardag? Medvetna kunder som antingen lockas av designen eller funktionerna – eller båda såklart!”

Läs mer: Bankutmanare lanserar kaxigt betalkort