Fintech-företaget Curve har anslutit sig till ett växande antal företag som undersöker användningen av kort utan nummer. Som ett resultat lanserar de nu ett nytt sortiment för investerarna i sin senaste finansieringsrunda, enligt Fintech Futures.

Branschstandarden för betalkort och kreditkort är användningen av det primära kontonumret (PAN), ett 14 till 16-siffrigt nummer unikt för varje kort.

De första sex siffrorna identifierar kreditkortnätet som är associerat med kortet, medan den sista siffran hjälper till att förhindra bedrägerier kring kreditkortsnummer. Siffrorna mellan de sex första siffrorna och den sista siffran identifierar kundens konto unikt. Curve anser att det har strukturerar om sina nya kort och producerat en ”fräsch och elegant design”. Användare kommer att kunna komma åt detaljerna på sina kort via applikationen Curve.

Framtiden för alla betalkort

Alla de som deltog i Curves finansieringsrunda i september kommer att vara berättigade till de nya korten.

”Tekniken är framtiden för alla betalkort, och vi är verkligen stolta över att Curves crowdfunding-investerare kommer att vara bland de första i Europa som drar nytta av tekniken”, säger Nathalie Oestmann, verkställande direktör på Curve.

”De är inte bara säkrare och enklare att använda. Utan den stilrena och minimalistiska designen är något som vi även känner att våra investerare kommer att bli mycket nöjda med”

Curve tillkännagav förra månaden att den skulle planera att öppna sex nya kontor i Italien, Tyskland, Frankrike, Spanien, Portugal och Polen.

ANNONS
ANNONS

 

Låg förståelse från makthavare – enligt fintech-bolagen