Uber-ägda elcykelbolaget Jump planerar att ”fördubbla insatserna” i sitt arbete att etablera sig i Europa. Företagets cyklar har redan slagit igenom på kontinenten, och kanske står Sverige näst på tur. 

Förra året köpte Uber upp företaget Jump, som tillverkar elscootrar och elcyklar.

I en intervju med CNBC säger Jumps Europachef Christian Freese att kontinenten är en av företagets främsta fokusområden nästa år.

”Vi vill storsatsa (double down) på mikromobilitet. Vi har sett hur fantastiskt det fungerar med vår kärnverksamhet och samåkningsverksamhet, och vill investera mer och djupare, särskilt i Europa.”

ANNONS
ANNONS

I nuläget är det främst Jumps elcyklar som har etablerats på den europeiska marknaden, då London har förbjudit elscootrar och Jumps elscooterlansering i Paris skjutits upp till nästa år.

Totalt uppger företaget att över 500.000 använde företagets produkter i Europa de senaste åtta månaderna.

Svenska Voi har tidigare avslöjat sina ambitiösa planer, som bland annat innefattar att nå en omsättning på över en miljard kronor nästa år.