Bolaget gick ut och berättade att ett samarbete inletts med den kända entreprenören Isabella Löwengrip.

Efter pressmeddelandet rusade aktien i bolaget, Ellen, som sysslar med intimvårdsprodukter, med 17 procent i den inledande börshandeln på First North, uppger VA.se.

Isabella Löwengrip medverkar i Ellens satsning digitalt på sociala medier. Hon är som bekant en känd entreprenör och influencer, tidigare kallades hon ”Blondinbella” och gjorde succé med sin blogg, som fortfarande är framgångsrik.

”Ett samarbete med Isabella Löwengrip har funnits länge på Ellens önskelista. Eftersom Isabella är en förespråkare av probiotika känns det fantastiskt att få våra probiotiska intimvårdsprodukter kommer i fokus”, säger Jenny Fingal, vd på Ellen AB, i ett pressmeddelande och fortsätter:

ANNONS
ANNONS

”Isabella är en fantastisk entreprenör där hennes engagemang under många år har påverkat och inspirerat kvinnor i alla åldrar. Därför blir det här samarbetet extra viktigt då vi tillsammans skapar nya och spännande möjligheter för vår målgrupp.”

”Det viktigaste för mig är att hitta varumärken som är en perfekt match med min målgrupp och där min följare får någonting tillbaka. På ett eller annat sätt. Jag ser fram emot samarbetet med Ellen och att lyfta fram dem och deras produkter till min läsare”, säger Isabella Löwengrip i ett pressmeddelande som refereras av Dina Pengar i Expressen.

I fjol korade Veckans Affärer Isabella Löwengrip till näringslivets mäktigaste kvinna.