Dagens PS

Så blev bloggerskan stenrik entreprenör

Det går fortsatt bra för Kenza Zouiten. Den kända bloggerskan drar in hundratals miljoner varje månad som digital entreprenör med omfattande exponering på Instagram. (TT)
Det går fortsatt bra för Kenza Zouiten. Den kända bloggerskan drar in hundratals miljoner varje månad som digital entreprenör med omfattande exponering på Instagram. (TT)
Ola Söderlund
Ola Söderlund
Uppdaterad: 06 sep. 2016Publicerad: 06 sep. 2016

Det är Breakit som kikat närmare på Kenza Zouitens bokslut.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Kenza började blogga redan som 16-åring och i dag, tio år senare, har hennes modeblogg förvandlats till en enorm digital succé med stor exponering på Facebookägda Instagram.

“Kenza Zouiten är en av de allra största svenska Instagramprofilerna. Ett omnämnande av henne är hårdvaluta i den digitala medievärlden”, konstaterar Breakit, som uppger att Kenza har för vana att lägga pengarna på hög i sitt bolag, Kenza Zouiten AB, som vid senaste räkenskapen kunde lägga en vinst på 3,2 miljoner – personalkostnader på 1,5 miljoner kronor exkluderade – till handlingarna.

I reda pengar plockade Kenza ut 600 000 kronor i aktieutdelning, enligt senaste siffrorna som avhandlas i artikeln.

Kenzas imperium består i dag som sagt inte bara av en framgångsrik och etablerad blogg. Hon har dessutom 1,5 miljoner följare på Instagram, utöver ett Youtube-konto som är lyckosamt finansiellt, framgår det.

LÄS MER: “Kenzas miljonregn – tjänar rekordsummor på Instagram”

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

Ola Söderlund
Ola Söderlund

Mångårig journalist med erfarenhet från en rad medier. Bevakar i huvudsak börs- och finansmarknaden för Dagens PS.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS