ANNONS
ANNONS

5 vanliga myter om lågprisabonnemang

Ibland kan ett erbjudande vara lika bra som det låter.

Många har ett vaksamt öga när de presenteras för något som verkar vara för bra för att vara sant.
Men det behöver inte alls vara så – ibland kan ett erbjudande faktiskt vara precis så bra som det låter.
Här är fem vanliga myter om lågprisabonnemang och hur det ligger till egentligen.

Kolla: Kan ditt företags mobilabonnemang kosta 49 kronor – svar direkt!

Det är billigt för att det fungerar sämre
En typisk fördom kring lågprisabonnemang är att man inte skulle få tillräckligt med kvalitet bara för att man betalar mindre. Så är inte fallet. När det kommer till de större operatörerna betalar man en massa extrakostnad för att de ska kunna ha fysiska butiker i varenda liten småstad, att det ska sitta folk och svara i telefon på supportavdelningen hela dagarna samt mycket annat. Tar man bort de här kostnaderna går det att hålla priserna nere. Det är vad hallon har gjort. Genom att inte ha några fysiska butiker och bland annat sköta sin kundtjänst genom digitala tjänster och chatt minskas företagets kostnader vilket leder till billigare priser för dig som kund. Bra va’?

ANNONS
ANNONS

Det är för bra för att vara sant
När man får möjligheten att teckna ett företagsabonnemang från 99 kronor i månaden, utan vare sig startavgifter eller bindningstid, är det lätt att tänka ”nä du, det här måste vara för bra för att vara sant”. Det är en naturlig mänsklig reaktion att bli misstänksam då. Men oron är helt obefogad. Det här är faktiskt exakt som det står. Exakt så billigt och helt utan dolda avgifter. Abonnemanget går att säga upp till nästa dag om man mot all förmodan inte är nöjd.

Kolla vad ditt abonnemang skulle kosta:

2 gb
10 gb
100 gb

Det är dålig täckning
Det här är en långlivad myt. Att endast de största operatörerna har bra täckning. Så är det inte. Eftersom hallon använder sig av operatören 3:s nät som når 99 procent av Sveriges befolkning har du precis den täckning som behövs. Genom 3:s nät får man med hallon givetvis 3G och 4G men nu även supersnabba 4G+ i full hastighet. Hur bra är inte det?

Det är svårt att få hjälp
Hur ofta har man inte slitit håret över långa telefonköer?

”Du är nummer 52 i turordningen, var god vänta”.

”JA VISST”, tänker man och lägger på.

Otroligt frustrerande när man bara vill ha hjälp. I dag känns telefonköer i ärlighetens namn passé, något som hallon har tagit fasta på. I stället får man hjälp genom livechatt av kunniga experter. Det är bara att klicka sig in på hallons supportchatt så får man hjälp. Det går snabbt, är enkelt att göra via datorn eller mobilen och man slipper de jobbiga köerna.

Det funkar inte utomlands
Givetvis funkar det även utomlands. Inom EU/ESS så surfar du fritt upp till 10 GB/månad, förutsatt att du har surf kvar i din pott. Eftersom surfen du inte använder sparas så hinner du bygga upp en surfpott innan du ska ut och resa. Såklart både ringer och skickar du sms och mms utan extra kostnad inom EU/ESS-länder. Det är precis samma pris som hemma. Ska du utanför EU så gäller andra priser, vilket det gör med alla mobiloperatörer.

Kolla: Kan ditt företags mobilabonnemang kosta 49 kronor – svar direkt!

ANNONS
I denna artikel

ANNONS

ANNONS