ANNONS

Handelsminstern tar plats i reklamjury

Reklamtävlingen UTE:s jury får finbesök av Sveriges handelsminister, Ewa Björling (M).

sy62745f.jpg

Det skriver utomhusreklamföretaget JCDecaux, som står bakom tävlingen, i ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

”Sveriges kreativa näring i dag har en stor exportpotential och utomhusreklamen är en viktig del av detta”, säger handelsminister Ewa Björling (M), i en kommentar.

Bredvid henne tar en rad toppnamn inom reklambranschen plats. Även Regina Kevius, Stockholms stadsbyggnadsråd, är med och bestämmer vem som tar hem förstapriset den 5 maj. Priset är att fem personer från vinnarbyrån får medverka på prestigefyllda Cannes Lion.

Juryn för UTE 2012:

Nina Åkestam, kreatör på Wieden+Kennedy (juryordförande)
Ola von Bahr, Art Director på Storåkers McCann
Ewa Björling, riksdagsledamot och handelsminister
Carina Herly, tävlingsansvarig samt kommunikationschef på JCDecaux
Ulf Hermansson Samell, marknadschef på SAS
Magnus Jakobsson, copywriter på DDB
Regina Kevius, stadsbyggnads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad
Jocke Petterson, Art Director på Honey Design
Anders Wester, Art Director på Voice blc

PS. Håll dig à jour med vårt dagliga nyhetsbrev! Dagens PS har också publikationer inom privatekonomi, prylar, resor, it, media, reklam, karriär och börs. Klicka här för mer information!

I denna artikel

ANNONS
ANNONS

ANNONS
ANNONS