ANNONS
ANNONS

Vinner 1,2 miljoner för innovativ GDPR-tjänst

Jacob Sjönander och Olof Törnqvist på Triggerbee gläds åt priset på 1,2 miljoner kronor från statliga Vinnova.

Triggerbee belönas nu för innovativ GDPR-lösning till företag.

Det Stockholmsbaserade företaget har som affärsidé att hjälpa företag att förstå hur besökare använder webbplatsen och utifrån dessa data rikta erbjudanden och budskap till webbplatsbesökarna, baserat på deras intresse och beteende.

Triggerbee har nu ansökt – och vunnit – statliga Vinnovas innovationstävling för att bygga en internationell produkt som ska hjälpa företag att efterleva GDPR på sina webbplatser. Företaget kammar alltså hem 1,2 miljoner kronor, pengar som nu ska gå till att hjälpa små och medelstora EU-företag att efterleva den nya dataskyddslagen (GDPR) och den kommande marknadsföringslagen (ePrivacy Regulation), framgår det i ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

“Det är svårt för enskilda småföretag att veta vad de behöver göra i relation till GDPR. Det är mycket oro och olika bud. Vi har valt att hjälpa företagen med hjälp av mjukvara som både guidar men också erbjuder en färdig lösning för företag att snabbt bli transparenta på webbplatsen och samla in samtycke från sina besökare”, säger Olof Törnqvist, medgrundare och vd på Triggerbee.

För att juridiskt säkerställa och utveckla GDPR-lösningen kommer företaget att ha ett nära samarbete med bland annat dataskyddsjuristen Axel Tandberg och internationellt snabbväxande kunder som iDeal of Sweden.

Triggerbee grundades 2014 och växte i fjol med över 200 procent. Bolaget planerar att omsätta cirka 7 miljoner i år med över 400 kunder.

Bolaget tog in runt 2 miljoner kronor från affärsänglar under 2017.

ANNONS
In this article

ANNONS

ANNONS