ANNONS
ANNONS

Nätloppis it-miljonärens nya storsatsning

Kampen om begagnathandeln hårdnar, men enligt Citiboards vd Daniel Tidebrink har resan bara börjat

Plattformen har just nu över 100.000 produkter till salu, där mode, heminredning, möbler och barnprodukter står för de allra största kategorierna. Sajten uppges ha omkring en halv miljon besök per månad.

”Vi ser ett tydligt behov på marknaden för den här ”loppisnischen” med lite billigare produkter och tillväxten beror bland annat på en enkel och snabb produkt där det finns appar för både  iOS och Android samt en anpassningsbar webbsida. I dagsläget blir närmare 30 procent av alla produkter som läggs in sålda redan samma dag”, säger Daniel Tidebrink, som är en av grundarna, i en kommentar.

ANNONS
ANNONS

En grupp privata investerare har investerat en okänd summa i Citiboard.

”Det är ett kompetent och motiverat team som redan har gjort något unikt då de slagit Blocket i flera städer och kategorier. Jag  är mycket imponerad över deras resultat, och vad de åstadkommi hittills, gör att jag ser en enorm potential i företaget”, säger Thomas Hjelm, som förutom att gå in med pengar även tar plats som styrelseordförande.

Pengarna kommer användas till att öka tillväxten runt om i landet men givetvis också till att stärka redan befintliga städer och områden.

”Resan har bara börjat och vi är oerhört nyfikna på hur framtiden utvecklar sig”, avslutar Daniel Tidebrink.
 

HÅLL DIG À JOUR MED VÅRA GRATIS NYHETSBREV. DAGENS PS TJÄNST GER DIG DET BÄSTA FRÅN SVENSKA OCH INTERNATIONELLA MEDIER – ALLT SAMLAT PÅ ETT STÄLLE. KLICKA HÄR!

ANNONS
I denna artikel


ANNONS

ANNONS