ANNONS
ANNONS

Bank-vd erkänner: ”Åratal av systemfel”

carl-viggo.jpg

Han menar att det är ”beklämmande att se hur illa det är ställt med förtroendet för de svenska bankerna”.

Bottennoteringen kom egentligen redan 1993 men det har gått sakta att återskapa kundernas förtroende. Och i fjol hände det plötsligt något – kundnöjdheten rasade från 73 till 69,7.

Kundernas lokalitet har samtidigt fallit till nytt tioårslägsta, skriver Carl-Viggo Östlund i Dagens Industri. Över 30.000 har skrivit på Aftonbladets ränteuppror och lika många medverkar i SvD:s räntekarta.

ANNONS
ANNONS

Occupy Wall Street-rörelsen har blivit en global kraft.

”Bilden är entydig. Människor har fått nog”, skriver Carl-Viggo i debattartikeln.

Han efterlyser kraftfulla åtgärder och menar att man nu måste belysa, diskutera och förändra punkter som exempelvis ansvarstagande, räntemarginaler, rådgivning beömatande, bonusar och vinstutdelning.

Enligt SBAB:s vd måste bankerna nu ”helt lägga om fokus”. Affärsidén handlar inte längre om produkt och tjänst, utan om upplevelse, service och bemötande. Carl-Viggo Öslund riktar en uppmaning till sina branschkolleger.

”Låt oss ta kundernas missnöje på allvar!”

GRATIS NYHETSBREV – ANMÄL DIG HÄR!

ANNONS
I denna artikel


ANNONS

ANNONS