ANNONS
ANNONS

Gyllenhammars son gick mot strömmen

"Vårt nya namn Symplify beskriver tydligare vår vision, plattform och de tjänster vi erbjuder", säger Oscar Gyllenhammar.

Samma år som it-bubblan sprack startade han sin affärssuccé för digital marknadsföring.

Oscar Gyllenhammar, 52 år, son till Pehr G Gyllenhammar, startade Compost Marketing år 2000 när it-krascherna duggade som tätast.

Nu byter Compost Marketing namn till Symplify.

ANNONS
ANNONS

I ett pressmeddelande utvecklar Oscar Gyllenhammar namnbytet, som han tror leder till att bolagets redan globala närvaro stärks.

”Vårt nya namn Symplify beskriver tydligare vår vision, plattform och de tjänster vi erbjuder”, säger Oscar Gyllenhammar, som förutom att vara grundare och ägare också är styrelseordförande för Symplify.

Bolaget har varit verksamt i snart 20 år och var bland de första i världen att erbjuda så kallad marketing automation, som på den tiden kallades händelsestyrd marknadsföring.

Oscar berättar att bolaget, bland annat på grund av förvärv, verkat under flera olika namn.

"Vi kommer även fortsättningsvis att erbjuda en av marknadens mest avancerade plattformar", lovar Symplifys vd Robert Kimber.
”Vi kommer även fortsättningsvis att erbjuda en av marknadens mest avancerade plattformar”, lovar Symplifys vd Robert Kimber.

”Det var på tiden att samla allt under ett och samma varumärke: Symplify”, säger han och får medhåll av Robert Kimber, vd och koncernchef för Symplify, som menar att namnbytet har stor betydelse för företagets planer på fortsatt stark internationell tillväxt.

”Vår unicitet ligger i att erbjuda åtta olika kanaler i en och samma plattform och vi kommer även fortsättningsvis att erbjuda en av marknadens mest avancerade plattformar, om än i ny förpackning”, säger Robert Kimber.

Symplify har kontor i Stockholm, Montreal, Toronto, Hong Kong, Malta och Köpenhamn och kunder över hela världen.

ANNONS
I denna artikel


ANNONS

ANNONS