ANNONS

Bloggdrottningens unika business med Google

Kenza Zouiten startar ett projekt tillsammans med sökjätten Google. (Foto: TT)

Den framgångsrika bloggerskan och Instagramstjärnan Kenza Zouitens klädföretag Ivyrevel gör nu en digital jättesatsning och lanserar ett unikt samarbete med sökgiganten Google.

ANNONS
ANNONS

Det skriver Dagens Industri och berättar att det handlar om en speciell app där kunderna exempelvis kan skapa sin egen drömklänning.

Ett helägt dotterbolag till klädjätten H&M uppges ha investerat 25 miljoner kronor i den 25-åriga modebloggerskans klädföretag, som nu alltså ska samarbeta med Google i ett projekt som fått arbetsnamnet Coded couture.

Via appen kan kunderna designa sina egna drömkläder, så kallad Data dress.

Enligt Ivyrevel skapas det specialsydda klädplagget, exempelvis en klänning, med hjälp av algoritm.

”Vi har precis lanserat en betaversion av appen bland noga utvalda influencers (påverkansperson på internet) världen över”, säger Alex Subosic, som driver det digitala modehuset med flickvännen Kenza, sin bror Dejan Subosic och barndomsvännen Gustav Springfeldt, till Dagens industri.

”Vårt mål är att genom mode och tech flytta gränserna för vad mode kan vara och samtidigt hela tiden anpassa oss till kunden. Därför tog vi kontakt med världens största techbolag för ett år sedan och föreslog ett samarbete”.

MISSA INTE: H&M ”sponsrar” stjärnbloggerskan [DagensPS.se] >

LÄS ÄVEN: Så blev bloggerskan stenrik entreprenör [DagensPS.se] >

I denna artikel

ANNONS
ANNONS

ANNONS
ANNONS