Elgiganten dubblade försäljningen under helgens "Singles Day", jämfört med samma period förra året. (Foto: TT)

Helgens handelsjippo blev en succé, om man får tro Elgigantens vd.

ANNONS
ANNONS

Singles Day var stark hos Elgiganten i år och såg ökningen i efterfrågan motsvara den för Black Friday under första året i Sverige för fem år sedan. Det framgår av ett pressmeddelande.

Singles Day hölls under lördagen den 11 november och marknadsfördes hårt för att bli uppmärksammat bland svenska kunder.

”Vi dubblade försäljningen jämfört med motsvarande dag förra året, vilket tyder på att kunderna verkligen tog till sig budskapet. Med den här starten råder det ingen tvekan om att Singles Day är här för att stanna”, säger Niclas Eriksson vd för Elgiganten.

De mest efterfrågade produkterna gick att finna i hörlurar, högtalare, mobiler och tv-apparater.

Härnäst väntar Black Friday som blivit Sveriges största handelsdag. Den hålls den 24 november.

”Förra året hade vi 1,3 miljoner kundbesök under Black Friday och vi omsatte mer produkter än någonsin tidigare. Black Friday passerade därmed juldagen och blev årets största handelsdag och gav oss en flygande start på julhandeln. Vi räknar med att Black Friday blir ännu större i år”, säger Niclas Eriksson.

I denna artikel

ANNONS
ANNONS

ANNONS
ANNONS