Dagens PS

Prylkedjan jublar: "Här för att stanna"

Elgiganten dubblade försäljningen under helgens "Singles Day"
Elgiganten dubblade försäljningen under helgens "Singles Day"
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 13 nov. 2017Publicerad: 13 nov. 2017

Helgens handelsjippo blev en succé, om man får tro Elgigantens vd.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Singles Day var stark hos Elgiganten i år och såg ökningen i efterfrågan motsvara den för Black Friday under första året i Sverige för fem år sedan. Det framgår av ett pressmeddelande.

Singles Day hölls under lördagen den 11 november och marknadsfördes hårt för att bli uppmärksammat bland svenska kunder.

”Vi dubblade försäljningen jämfört med motsvarande dag förra året, vilket tyder på att kunderna verkligen tog till sig budskapet. Med den här starten råder det ingen tvekan om att Singles Day är här för att stanna”, säger Niclas Eriksson vd för Elgiganten.

De mest efterfrågade produkterna gick att finna i hörlurar, högtalare, mobiler och tv-apparater.

Härnäst väntar Black Friday som blivit Sveriges största handelsdag. Den hålls den 24 november.

”Förra året hade vi 1,3 miljoner kundbesök under Black Friday och vi omsatte mer produkter än någonsin tidigare. Black Friday passerade därmed juldagen och blev årets största handelsdag och gav oss en flygande start på julhandeln. Vi räknar med att Black Friday blir ännu större i år”, säger Niclas Eriksson.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS